E-Ticaret İçin SEO’da 10 Kritik Nokta.

E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi, ürün sayfaları ve ürün görselleri kadar e-ticaret sitenizin SEO uyumlu bir alt yapıya sahip olması ve SEO için düzenli olarak optimize edilmesi de satışları arttırma ve potansiyel müşterilere ulaşma konusunda oldukça önemlidir. seocan.com.tr için e-ticaret SEO’da en kritik 10 noktayı derledim!

Büşra PÜRTÜK

 

1. Temiz Bir Kod Yapısı & Semantik HTML kullanımı

Yalın ve verimli bir kod yapısı sitenizin daha kolay taranmasını, daha hızlı çalışmasını ve performans göstermesini istediğiniz sayfaların daha kolay Google dizinine eklenmesini sağlar. Kullanıcı deneyimi ve taranabilirliği arttırmak adına atılabilecek en önemli adım, tüm front-end’in SEO bakış açısıyla ele alınması semantik bir yapıya erişmesini sağlamak olacaktır.

2. Sayfa Yüklenme Sürelerini Optimize Edin!

Hemen çıkma oranına büyük ölçüde etki eden en önemli metriklerden biri sayfa yükleme süreleridir. Araştırmalara göre:

Yüklenmesi 2 saniye civarı süren sitelerde ortalama hemen çıkma oranı %6,

Süre 4 saniyeye çıktığında oran %24’e fırlıyor.

Yüklenme süresi 6 saniyeye ulaştığında ise kullanıcıların yaklaşık %46’sını kaybetmiş oluyorsunuz.

3. Site Mimarisi Hayati Önem Taşır.

Hem kullanılabilirlik hem de taranabilirlik açısından site mimarisini basit ve kullanıcı dostu bir yapıya kavuşturmak müşterilerinizin ürüne daha hızlı ve zahmetsiz ulaşmasını sağlar. Bu da hemen çıkma oranı, dönüşüm oranı gibi metriklerde iyileşmelere neden olacaktır.

4. İç Linkleme Ağını Kuvvetlendirin!

Büyük e ticaret sitelerindeki en büyük problemlerden biri “orphan page” sorunudur. Tüm sayfalarınızın doğru bir şekilde linklendiğinden emin olun ve sık sık Orphan Page analizi yapın.

5. Doğru Yönlendirme Kullanımına Özen Gösterin.

E ticaret siteleri oldukça dinamik bir yapıya sahiptir. İçerikler sürekli değişir, yeni sayfalar yaratılır, ürün stokları bitebilir, kısa süre sonra stok yenilenebilir veya ürün artık satışa sunulmayacak olabilir. Tarama bütçenizi en etkili şekilde kullanmak ve var olan sayfalarınızın değerini kaybetmemek adına doğru kalıcı ve geçici yönlendirme metodlarını kullanmanız gerekir.

6. Dinamik Site Haritası Kullanın.

Büyük e ticaret sitelerindeki sürekli değişen yapıyı manuel kontrol etmek neredeyse imkansızdır. Dolayısıyla çalışır durumdaki sayfaları site haritasında sıralamak için uygun kural setler hazırlanmalı ve bu alan otomatize edilmelidir.

7. Sitenizin Mobil Ortamlarda İyi Çalıştığından Emin Olun!

Google sıralamaları belirlerken mobil performansı önceliklendiriyor. Günümüzde mobil cihazlar, web sitesi trafiğinin yüzde 54,8’ini oluşturuyor ve son yıllarda e ticaret için mobil testler hayati önem taşıyor.

8. Robot.txt Dosyasını Sık Sık Kontrol Edin!

E ticaret sitelerinde karşınıza birçok parametre çıkabilir. Arka tarafta sistemin çalışmasını sağlayan bu parametreler kopya sayfalar oluşturmanıza ve sayfalarınızın performansının olumsuz etkilenmesine neden olabilir. Tarama direktiflerini kontrol etmeli ve tarama bütçesi optimizasyonunda robots.txt dosyasından yararlanmalısınız.

9. Yapılandırılmış Veri Kullanımına Özen Gösterin!

İyi uygulanmış bir yapılandırılmış veri çalışması web sitenizin Google zengin sonuçlarda yer almasına olanak sağlar. Zengin sonuçlarda yer alan bir web sitesinin tıklanma oranları %30’a varabilir, bu da daha fazla satış elde etmenize yardımcı olacaktır.

10. Ürün ve Kullanıcı Niyeti Odaklı Kelime Araştırması

Ürün özelliklerini dikkate alarak, her yönden ürünü vurgulayan ve bilgi veren kelimelerin kullanılması gerekmektedir. Bunu kullanıcının ihtiyacına ve nasıl aradığına bakarak yapılması anlaşılabilirliğe ve hacmi yüksek kelimelerdeki performansa olumlu etki edecektir.

Yorum Yap