SEO Nedir ?

SEO, dijital pazarlamanın altın kriteri olarak web sitenizi, arama motorlarında en çok müşteri çekebileceğiniz anahtar kelimelerde yüksek sıralamalara getirmek için kullanılan bir çalışma yöntemidir,

Bir çok farklı kriterin üzerinde çalışarak bütün bir seo çalışmasını tamamlayabilirsiniz, web sitenizi arama motorları için optimize etme çalışmalarının tümüne verilen isim Search Engine Opitmization, kısaca ‘SEO‘ ‘dur

Neden SEO Çalışması ?

Hedef kitlenize doğrudan ulaşmak için arama motorlarından tam anlamıyla yararlanmanız önemli bir rol oynar.

Günümüzde internet işletmeleri, yerel dükkanların satışlarını doğru planlanmış dijital pazarlama çalışmaları ile defalarca kez katlayabiliyor. İşin sırrı tamamıyla dijital pazarlama stratejiniz ve bunu uygulamaya koyacak olan ekibinizde saklı. İyi bir SEO stratejisi ve çalışması ile işletmenizi dijital dünyada kolay bulunabilir ve etkili bir markaya dönüştürebilirsiniz.

SEO bütçenizin tam isabetli planlarda ve çalışmalarda kullanılması müşteri kitlenize tam olarak ulaşabilmeniz için kilit rol oynar. Aramalarda anahtar kelimelerinizde yükseldikçe müşteri kitlenizdeki artışı ve geri dönüşleri gözle görülür oranda fark edebilirsiniz.

SEO Çalışması Nasıl Yapılır ?

SEO çalışmaları kendi içerisinde irili ufaklı birçok metrik barındırmaktadır, bu metrikler yerine getirildiğinde ve ardından resmin bütününe bakıldığında yaptığımız işlemlerin tümüne genel ismi ile Search Engine Optimization ( SEO ) deriz. İlk etapta site içi ( on page ) ve site dışı ( off page ) olarak ayırdığımız SEO çalışmaları, bu ayrıma göre birbirinden farklı işlemler gerektirmektedir.

 

Bu iç ve dış çalışmalara birkaç basit örnek verecek ve konu hakkında bilgi edinmenizi sağlayacak olursak ilk olarak çalışmalarımıza site içerisinde başlarız. Çünkü ilk olarak arama motorlarına ait botlar web sitemizi ziyaret ettiğinde web sitemizin ne hakkında olduğunu ve hangi profesyonellikle yapıldığını görmesi gerekir. Bu profesyonelliği arama motorlarına hissettirmemiz için onların anlayacağı dilden, onların bakış açısından bakmamız gerekir.

 

Bu noktada yapacağımız ilk işlemlerden bazıları şu şekilde olacaktır;

 

  1. Kalıcı bağlantıların düzenlenmesi.
  2. Sayfa içlerinde zengin ve özgün içerik kullanılması.
  3. İçeriklerin H taglerine uygun olarak hazırlanması.
  4. Site Haritası.
  5. Sayfaların title ve description kısımlarının SEO uyumlu hazırlanması.
  6. Kullanıcı deneyimine uygun dolaşım menüleri oluşturulması.

 

Burada yer alan maddeler de kendi içerisinde de alt maddelere ayrılabilir, bu şekilde site içerisinde yaptığımız SEO çalışmalarını daha düzenli ve kapsamlı hale getirebiliriz. List veya to do uygulamaları yardımı ile işlemlerin yapılması ve konuya hakimlik daha da artacaktır.

 

Dış SEO ( off page ) çalışmalarına gelecek olursak, bu çalışmalar isminden de anlayabileceğimiz gibi siteden bağımsız yapılan çalışmalardır, bu çalışmaları “backlink çalışmaları” adı altında ile tek bir başlıkta toplayabiliriz.

 

Bu çalışmayı en genel hali ile özetleyecek olursak bir kimselerin sizin hakkınızda herhangi bir yerde bahsetmesi ve size otorite kazandırması diyebiliriz. Örnek verecek olursak sıradan bir vatandaşın Joe Biden hakkında olumlu veya olumsuz bir tweet atması Biden’ın otoritesini belki %0,00001 etkileyebilir, fakat Joe Biden’ın bu kişi hakkında tweet atması bu kişinin otoritesini hesaplanamayacak derecede arttıracaktır. İşte tam da bu şekilde diğer web sitelerinden bizim web sitemize yönlendirme linki verilmesi verilen sitenin otoritesine bağlı olarak kazanacağımız otoriteyi belirlemektedir.

 

Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ise backlinklerin alınacağı platformların herhangi bir spam cezası olmaması, web sitenizin kategorisi ile alaka düzeyinin yüksek olması, otoritesinin yüksek olması ve link çöplüğü olmaması olacaktır. Şunu da unutmamak gerekir ki ne kadar fazla link alınması o kadar otorite puanı anlamına asla gelmez, aldığımız backlinklerin nitelikli olması gerekmektedir. Search console ile de kendi aldığımız veya bize verilen linklerin niteliğini ölçebilir, işimize yaramayan ve otoritesi düşük olan linkleri yine search console üzerinden reddedebiliriz. Backlinklerin alınması gereken sitelerin ölçümü, rakip backlink analizi, backlinklerin alınış şekilleri, do follow ve no follow linkler gibi backlink’in alt kategorisinde olan ve ayrıntılı bilgi gerektiren çalışmalarında olduğunu unutmamak gerekir.